Groepscursus Contentmarketing

(1 beoordeling)
€995,00
5

Van onzichtbare held naar geziene expert

In contact komen met je doelgroepen is de laatste 5 tot 10 jaar erg veranderd. Dankzij het internet kun je je klanten, partners, collega’s, onderaannemers, consumenten enz. bereiken via blogs, white papers, online platforms. En vooral, via sociale media zoals Facebook, Twitter en zakelijke netwerken zoals Linkedin. Heel snel en op ieder moment van de dag.

Online marketing geeft iedereen grote kansen. Geen tijd, geen vaardigheden en geen inspiratie zijn geen excuus meer om er niet mee te starten. Gun jezelf zichtbaarheid. In de cursus contentmarketing leer je hoe je dat aanpakt en zet je dat in de steigers.

Als jouw content door anderen wordt gedeeld kun je een groot bereik creëren en je netwerk en klantenbestand fors uitbreiden. Iedereen is uitgever geworden, jij dus ook.

Digitale technologie heeft enorme impact op onze toekomst

Zonder internet kunnen we nog nauwelijks iets, alles begint online. Die afhankelijkheid is een nadeel, voor marketing is internet een uitgelezen kans. Er zijn tal van mogelijkheden om zichtbaar te zijn.

Als je kansen en mogelijkheden weegt, benut en mee ontwikkelt, kun je een sterk profiel creëren in de markt en een expertstatus opbouwen, veel sneller dan alleen in de fysieke wereld.

De focus van de moderne marketing is contentmarketing: goeie aantrekkelijke informatie waar een ander iets aan heeft, hem in zijn werk of leven verder helpt. Zit jij in de b2b? Dan komt dat heel goed uit! In de business to business sector is kennis de motor van de organisatie. In de b2b draait het om kennis, expertise en ervaring, en dat is de basis voor contentmarketing.

OK, maar hoe pak je het aan? Want jij herkent je hier vast wel in:

  • Vind je het lastig je expertise om te zetten in informatie die jouw klanten waarderen?
  • Weet je niet hoe je bij trends en actualiteiten kunt aanhaken om zichtbaar te worden?
  • Hoe je een onderwerp, vorm of aanpak bedenkt die nog niet door iedereen is uitgemolken?
  • Via welke kanalen je de meeste kans hebt jouw doelgroep te bereiken met jouw informatie?
  • Hoe ontwikkel je een heldere koers die praktisch uitvoerbaar is?
  • Hoe je in de media komt?
  • En hoe je bepaalt of het succes heeft wat je doet?

Al jouw vragen komen aan bod in deze cursus Contentmarketing. Door heldere stappen te volgen breng je alle facetten in kaart om jouw contentmarketing op poten te zetten. Ik heb daarvoor de Contentroutekaart ontwikkeld. Alles dat relevant is om de complete content voor jouw project of organisatie concreet te maken kan aan bod komen als je dit model hanteert. Zo maak je contentmarketing behapbaar en haalbaar voor jezelf. De cursus is opgezet rondom de Contentroutekaart. Als cursist krijg je exclusief toegang tot materiaal om zelf met dit model te werken.

 

wat is contentmarketing

Indeling en inhoud cursus

  • Module 1 – Strategie
  • Module 2 – Productie & Planning
  • Module 3 – Nieuws & Media
  • Module 4 – Linken, Delen & Promoten
  • Module 5 – Bereik & effect
  • Module 6 – Upgraden & Updaten

Tijdens de cursus werk je een concreet project uit als te delen en te promoten content. Je maakt snel stappen doordat er veel interactie met de medecursisten en met Saskia is.

De cursusinhoud bestaat uit:

  • Theorie en vooral veel praktische (b2b-)informatie over contentmarketing
  • Huiswerkopdrachten en feedback als je die maakt en inlevert
  • Wat-en-hoe video’s die ik speciaal voor jou maak (in totaal 31 video’s)
  • Speciaal voor jou geselecteerde online artikelen en boektips (NL en EN)
  • Diverse tools en schema’s
  • E-mails tussendoor met tips en suggesties ter aanmoediging en stimulans

Over de inhoud van de lesmodules lees je meer in de studiegids.

De groepscursus bestaat bovendien uit:

  • 3 live-bijeenkomsten (dagdeel)
  • 1 afsluitende bijeenkomst met borrel
  • Contact met medecursisten
  • Certificaat van deelname

En extra: via het forum kun je contact leggen met andere cursisten, vragen posten en reageren op vragen en opmerkingen van andere cursisten.

Je leert onder andere:

  • Doelen en kpi’s bepalen
  • Content tot 10x gebruiken
  • 1 maand content plannen in 30 minuten
  • Medianetwerk opbouwen
  • Visuele content bedenken
  • Onderwerpen pitchen bij de media
  • Nieuws maken
  • Meten van effect en bereik

Dit kun je bereiken na de cursus:

  • Herkenbare structuur en koers voor je zichtbaarheid
  • Helder van welk soort kennis je waardevolle content kunt maken
  • Authentieke content die jouw of jouw organisatie een eigen gezicht en geluid geeft
  • Kennis hoe je content opnieuw en verbeterd gebruikt
  • Een heldere planning die richting geeft
  • Kennis wat media en journalisten zoeken en hoe je ze benadert
  • Samenwerking met meewerkers die bijdragen aan content en aan promotie
  • Zichtbaarheid als expert in de branche
  • Meer verbondenheid en dialoog met je doelgroepen
  • Meer business: meer aanmeldingen, klanten, verkoop, deelnemers enz.

 

wat is contentmarketing

Juist voor professionals werkzaam in een technische organisatie

De meeste van mijn cursisten zijn professionals die werkzaam zijn in een technische organisatie met bijzondere kennis en expertise. Dat komt door mijn eigen achtergrond van meer dan 25 jaar in de b2b en het netwerk dat ik die jaren in gespecialiseerde sectoren heb opgebouwd.

Geldt dat ook voor jou dan heb je veel raakvlakken en zit je met de andere cursisten snel op hetzelfde level. Hun verhalen en de praktijkvoorbeelden in het lesmateriaal zullen je aanspreken. In en dankzij de groep kun je sneller en groter stappen zetten. Bovendien geeft dezelfde scope of markt extra waarde.

De groep is altijd klein, dat waarborgt persoonlijk contact.

 

wat is contentmarketing

Praktische informatie

De cursus Contentmarketing bestaat uit 6 modules met lesmateriaal op EduJong. In de groepscursus komt iedere 2 weken een module aan bod. Tijdens de live-bijeenkomsten wordt ingegaan op theorie en praktijk en werk je aan je eigen project. Je bespreekt die en andere opdrachten met je medecursisten, interactie kenmerkt de bijeenkomsten.

In de studiegids lees je meer over de inhoud van de lesmodules.

Bijeenkomsten groepscursus 

Je volgt deze cursus online en tijdens 3 live-bijeenkomsten. Deze bijeenkomsten duren een dagdeel. Tijdens de 4e en laatste bijeenkomst sluiten we de cursus af met een wrap up, presentaties en een borrel.

De bijeenkomsten vinden plaats op een locatie centraal in het land, de rest doe je thuis of op kantoor.

Let op: op dit moment is inschrijven niet mogelijk, want er draait een groep. Wil je op de wachtlijst, mail dan naar saskia@edujong.nl.

Investering in tijd

Houd rekening met minimaal een dagdeel per lesblok. In deze tijd kun je alles hebben doorgenomen en de opdrachten hebben gemaakt. Natuurlijk kun je er veel meer tijd in stoppen als je snel grotere stappen wilt zetten. Kun je deze tijd er niet aan besteden, dan is het – voor jou én voor de groep – niet zinvol om mee te doen.

Investering €

De groepscursus Contentmarketing kost € 995 ex btw. Als je de cursus aanschaft heb je direct toegang tot het lesmateriaal. Het wachtwoord om de video’s te bekijken krijg je separaat toegestuurd.

De online cursus contentmarketing bevat hetzelfde lesmateriaal. Heb je geen zin in en/of tijd voor in de groepscursus, maar wil je je wel verder ontwikkelen, doe dan de online cursus in je eigen tempo. Hier lees je meer.

Vroegboekers worden beloond!

Wil je meedoen en kun je snel beslissen? Tot 11 maart krijg je 100 euro korting!

  • € 845 – aanschaf tot 2 maanden voor aanvang
  • € 895 – aanschaf tussen 1 en 2 maanden voor aanvang
  • € 995 – aanschaf laatste maand vooraf

Intake

Om zeker te weten dat de groepscursus je echt verder helpt, doet Saskia een telefonische intake. Je bespreekt wat je doelen zijn en waaraan je wilt werken, zodat je tijdens de cursus direct kunt starten met jouw project.

100% tevredenheidsgarantie

Hopelijk helpt deze cursus je verder met je contentmarketing. Ben je niet tevreden, meld dat dan zo snel mogelijk. Dan kijken we wat je klacht is en of en hoe we die kunnen oplossen. Blijf je ontevreden, ook na afloop, dan krijg je het lesgeld terug, mits je binnen een half jaar na afronding kunt aantonen dat je geen resultaat hebt geboekt terwijl je alles hebt gevolgd en gemaakt.

Doe je de betaling niet zelf? Vraag dan om een factuur. Nadat de betaling is ontvangen, krijg je toegang tot de cursus. Het wachtwoord om de video’s te bekijken ontvang je separaat.

online cursus contentmarketing

Zijn er zaken niet duidelijk of heb je andere vragen? Bel of mail! saskia@dejongev.nl, (06) 41 86 66 82.

Cursus kenmerken

  • Lezingen 6
  • Toetsen 0
  • Deelnemers 27
  • Beoordeling Ja
    • Lecture1.1
      Module 1 Strategie 02 hour
    • Lecture1.2
      Module 2 Productie & Planning 02 hour
    • Lecture1.3
      Module 3 Nieuws & Media 02 hour
    • Lecture1.4
      Module 4 Linken, Delen & Promoten 02 hour
    • Lecture1.5
      Module 5 Bereik & Effect 02 hour
    • Lecture1.6
      Module 6 Upgraden & Updaten 02 hour
Saskia De Jong
Als marketing- en communicatieadviseur in de b2b ben ik onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam. Met het social learning platform EduJong draai ik de rollen om en draag ik jou mijn kennis en ervaring via online cursussen en live bijeenkomsten over hoe je van je kennis waardevolle content maakt.

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling

5
1 beoordeling

Gedetailleerde beoordeling

5 Star
100%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

    Geweldige cursus!

    Saskia heeft een zeer persoonlijke cursus over contentmarketing in elkaar gestoken. Het heeft mij echt verder geholpen voor mijn eigen bedrijf maar ook in het advies richting mijn klanten.