Online Cursus Contentmarketing

(0 Beoordelingen)
€495,00
Online Cursus Contentmarketing

Van onzichtbare held naar geziene expert

In contact komen met je doelgroepen is de laatste 5 tot 10 jaar erg veranderd. Dankzij het internet kun je je klanten, partners, collega’s, onderaannemers, consumenten enz. bereiken via blogs, white papers, online platforms. En vooral, via sociale media zoals Facebook, Twitter en zakelijke netwerken zoals Linkedin. Heel snel en op ieder moment van de dag.

Online marketing geeft iedereen grote kansen. Geen tijd, geen vaardigheden en geen inspiratie zijn geen excuus meer om er niet mee te starten. Gun jezelf zichtbaarheid. In de cursus contentmarketing leer je hoe je dat aanpakt en zet je dat in de steigers.

Als jouw content door anderen wordt gedeeld kun je onverwacht een groot bereik creëren en je netwerk en klantenbestand fors uitbreiden. Iedereen is uitgever geworden, jij dus ook.

Digitale technologie heeft enorme impact op onze toekomst

Zonder internet kunnen we nog nauwelijks iets, alles begint online. Die afhankelijkheid is een nadeel, voor marketing is internet een uitgelezen kans. Er zijn tal van mogelijkheden om zichtbaar te zijn. Als je kansen en mogelijkheden weegt, benut en mee ontwikkelt, kun je een sterk profiel creëren in de markt en een expertstatus opbouwen, veel sneller dan alleen in de fysieke wereld.

De focus van de moderne marketing is contentmarketing: goeie aantrekkelijke informatie waar een ander iets aan heeft, hem in zijn werk of leven verder helpt. Zit jij in de b2b? Dan komt dat heel goed uit! In de business to business sector is kennis de motor van de organisatie. In de b2b draait het om kennis, expertise en ervaring, en dat is de basis voor contentmarketing.

OK, maar hoe pak je het aan? Want jij herkent je vast wel in deze vragen:

  • Vind je het lastig je expertise om te zetten in informatie die jouw klanten waarderen?
  • Weet je niet hoe je bij welke trends en actualiteiten kunt aanhaken om zichtbaar te zijn?
  • Hoe je een onderwerp, vorm of aanpak bedenkt die nog niet door iedereen is uitgemolken?
  • Via welke kanalen je de meeste kans hebt jouw doelgroep te bereiken met jouw informatie?
  • Hoe ontwikkel je een heldere koers die praktisch uitvoerbaar is?
  • Hoe je in de media komt?
  • En hoe je bepaalt of het succes heeft wat je doet?

Al jouw vragen komen aan bod in deze cursus Contentmarketing. Door heldere stappen te volgen breng je alle facetten in kaart om jouw contentmarketing op poten te zetten. Ik heb daarvoor de Contentroutekaart ontwikkeld. Alles dat relevant is om de complete content voor jouw project of organisatie concreet te maken kan aan bod komen als je dit model hanteert. Zo maak je contentmarketing behapbaar en haalbaar voor jezelf. De cursus is opgezet rondom de Contentroutekaart. Als cursist krijg je exclusief toegang tot materiaal om zelf met dit model te werken.

wat is contentmarketing

Indeling en inhoud cursus

  • Module 1 – Strategie
  • Module 2 – Productie & Planning
  • Module 3 – Nieuws & Media
  • Module 4 – Linken, Delen & Promoten
  • Module 5 – Bereik & effect
  • Module 6 – Upgraden & Updaten

Deze cursus doorloop je individueel op ieder moment en in je eigen tempo. Je krijgt reactie op huiswerk indien je dit inlevert en kunt te allen tijde per mail vragen stellen.

De cursusinhoud bestaat uit:

  • Theorie en vooral veel praktische (b2b-)informatie over contentmarketing
  • Huiswerkopdrachten en feedback als je die maakt en inlevert
  • Wat-en-hoe video’s die ik speciaal voor jou maak (in totaal 31 video’s)
  • Speciaal voor jou geselecteerde online artikelen en boektips (NL en EN)
  • Diverse tools en schema’s
  • E-mails tussendoor met tips en suggesties ter aanmoediging en stimulans

Over de inhoud van de lesmodules lees je meer in de studiegids. 

En extra: via het forum kun je contact leggen met andere cursisten, vragen posten en reageren op vragen en opmerkingen van andere cursisten.

Je leert onder andere:

  • Doelen en kpi’s bepalen
  • Content tot 10x gebruiken
  • 1 maand content plannen in 30 minuten
  • Medianetwerk opbouwen
  • Visuele content bedenken
  • Onderwerpen pitchen bij de media
  • Nieuws maken
  • Meten van effect en bereik

Dit kun je bereiken na de cursus:

  • Herkenbare structuur en koers voor je zichtbaarheid
  • Helder van welk soort kennis je waardevolle content kunt maken
  • Authentieke content die jouw of jouw organisatie een eigen gezicht en geluid geeft
  • Kennis hoe je content opnieuw en verbeterd gebruikt
  • Een heldere planning die richting geeft
  • Kennis wat media en journalisten zoeken en hoe je ze benadert
  • Samenwerking met meewerkers die bijdragen aan content en aan promotie
  • Zichtbaarheid als expert in de branche
  • Meer verbondenheid en dialoog met je doelgroepen
  • Meer business: meer aanmeldingen, klanten, verkoop, deelnemers enz.

wat is contentmarketing

 

Juist voor professionals werkzaam in een technische organisatie

De meeste van mijn cursisten zijn professionals die werkzaam zijn in een technische organisatie met bijzondere kennis en expertise. Dat komt door mijn eigen achtergrond van meer dan 25 jaar in de b2b en het netwerk dat ik die jaren in gespecialiseerde sectoren heb opgebouwd.

De praktijkvoorbeelden in het lesmateriaal zullen je aanspreken.

wat is contentmarketing

 

Praktische informatie

De cursus Contentmarketing bestaat uit 6 modules met lesmateriaal op EduJong. In de studiegids lees je meer over de inhoud van de lesmodules.

Investering in tijd

Houd rekening met ongeveer een dagdeel per lesblok. In deze tijd kun je alles hebben doorgenomen en de opdrachten hebben gemaakt. Natuurlijk kun je er veel meer tijd in stoppen als je snel grotere stappen wilt zetten. Meer tijd nemen kan ook!

Investering €

De online cursus Contentmarketing kost € 495 ex btw. Als je de cursus aanschaft heb je direct toegang tot het lesmateriaal. Het wachtwoord om de video’s te bekijken krijg je separaat toegestuurd.

De groepscursus contentmarketing bevat hetzelfde lesmateriaal. Wil je graag samen opgaan met een groep, bij elkaar komen en sparren? Hier kun je lezen of en wanneer een groepscursus start.

100% tevredenheidsgarantie

Hopelijk helpt deze cursus je verder met je contentmarketing. Ben je niet tevreden, meld dat dan zo snel mogelijk. Dan kijken we wat je klacht is en of en hoe we die kunnen oplossen. Blijf je ontevreden, ook na afloop, dan krijg je het lesgeld terug, mits je binnen een half jaar na afronding kunt aantonen dat je geen resultaat hebt geboekt terwijl je alles hebt gevolgd en gemaakt.

Doe je de betaling niet zelf? Vraag dan om een factuur. Nadat de betaling is ontvangen, krijg je toegang tot de cursus. Het wachtwoord om de video’s te bekijken ontvang je separaat.

Wil je vandaag aan de slag met contentmarketing? Na inschrijving heb je direct toegang tot het lesmateriaal!

online cursus contentmarketing

Zijn er zaken niet duidelijk of heb je andere vragen? Bel of mail! saskia@dejongev.nl, (06) 41 86 66 82.

Cursus kenmerken

  • Lezingen 6
  • Toetsen 0
  • Niveau Alle niveau's
  • Taal Nederlands
  • Deelnemers 10
  • Beoordeling Ja
  • 0/6

    • Lecture1.1
      Module 1 Strategie
      2h 0m
    • Lecture1.2
      Module 2 Productie & Planning
      2h 0m
    • Lecture1.3
      Module 3 Nieuws & Media
      2h 0m
    • Lecture1.4
      Module 4 Linken, Delen & Promoten
      2h 0m
    • Lecture1.5
      Module 5 Bereik & Effect
      2h 0m
    • Lecture1.6
      Module 6 Upgraden & Updaten
      2h 0m
Saskia De Jong
Als marketing- en communicatieadviseur in de b2b ben ik onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam. Met het social learning platform EduJong draai ik de rollen om en draag ik jou mijn kennis en ervaring via online cursussen en live bijeenkomsten over hoe je van je kennis waardevolle content maakt.

Beoordelingen

Gemiddelde beoordeling

0
0 beoordelingen

Gedetailleerde beoordeling

5 sterren
0
4 sterren
0
3 sterren
0
2 sterren
0
1 ster
0
€495,00