Summerschool 2018 b2b contentmarketing: maak een haalbaar contentplan voor Q4 - EduJong

Summerschool 2018 b2b contentmarketing: maak een haalbaar contentplan voor Q4

summerschool 2018 b2b contentmarketing

Ik heb er zin in: ik organiseer deze zomer de summerschool b2b contentmarketing! Kriebelt ‘t? Blijft ‘t steeds maar liggen? Heb je ideeën, weet je niet waar te beginnen, of wil je gewoon nu écht doorpakken? Als je wilt weten hoe je zichtbaar wordt in de markt en hoe je een concrete en haalbare contentkalender maakt, en je hebt tijd deze zomer, doe dan mee met de Summerschool 2018 b2b contentmarketing. Ik ben een geweldig programma aan het voorbereiden zodat jij kunt bijtanken en opladen. Tof als je meedoet!

Of het nu onder de parasol is, op je bootje, in het gras, of gewoon achter je bureau: eind augustus heb jij jouw contentplan voor Q4 2018 helder, gegarandeerd. Je mág naar het strand in Spanje of Italië, want je doet 80% online. Maar naar Palma de Balkon of Hintergarten kan ook! We starten 2 juli.

De focus van de moderne marketing is waardevolle content maken die een ander in zijn werk of leven verder helpt. Op een informatieve en pakkende manier. Dat wordt contentmarketing genoemd. Zit jij in de b2b? Bingo! In de zakelijke markt zijn kennis, expertise en ervaring de motor van de organisatie. Contentmarketing is goud voor de b2b. Als jouw content door anderen wordt gevonden en gedeeld, kun je een groot bereik creëren en je netwerk en klantenbestand fors uitbreiden. Iedereen is uitgever geworden, jij dus ook.

Waarom organiseer ik de summerschool b2b contentmarketing?

Saskia de Jong

De vragen van ondernemers en andere profs stapelen zich bij mij op. Die gaan onder andere over hoe je zichtbaar wordt in de markt en hoe je expertstatus kan bijdragen aan de groei van je business. Veel mensen hebben vergelijkbare vragen, ook al is ieders business of scope anders. In de summerschool pakken we alle vragen beet én kom je met gelijkgestemden in de b2b in contact.

Zijn deze marketingvragen voor jou herkenbaar?

  • Ik ken de uitdagingen van mijn klant, maar hoe kom ik tot een goed verhaal?
  • Ik zoek goede marketingvoorbeelden in de technische markt
  • Hoe presenteer ik me als aantrekkelijke werkgever?

En loop je hier tegenaan?

  • Te veel ideeën, waar moet ik beginnen?
  • Ik heb nog helemaal geen idee, maar wel een berg vakkennis en ervaring
  • Is dit het onderwerp waar mijn doelgroep op zit te wachten?

Bij mijn klanten kom ik dezelfde hoofdbrekens tegen. Ze zien de kansen van contentmarketing voor hun business, maar hoe verzilver je ze, zeker in drukke tijden zoals nu? Voor mij zelf geldt bovendien: ik heb veel te veel ideeën! Herkenbaar dus voor mij, aan alle kanten.

Wat houdt de summerschool b2b contentmarketing precies in?

Om je te helpen helderheid te krijgen en je ideeën concreet en haalbaar in een contentplan voor Q4 te vervatten volgen we een helder stappenplan dat ik heb ontwikkeld. Je krijgt hiervoor van mij een werkblad. Het is de basis van de summerschool.

  • Je krijgt in de maanden juli en augustus wekelijks online inspiratie over theorie en achtergrond, proces en strategie, praktische organisatie, creatieve invulling en over bereik en effect van contentmarketing.
  • Per week ontvang je de link naar een video, leestips, een of enkele opdrachten en tools die je daarbij helpen. Alles te behappen en overzichtelijk. Je doet 80% van de summerschool online.
  • Er zijn 2 webinars: op 13 juli en op 10 augustus. De opname komt naderhand beschikbaar.
  • De gehele zomer ben ik beschikbaar voor contact via mail, telefoon en evt. Skype.
  • Op 23 augustus maak je tijdens de slotworkshop van je voorbereidende werk een haalbaar en concreet plan. (Er zijn die dag extra bonussen, maar die verklap ik nog niet.)
  • Als je alle informatie leest en uitwerkt én je bent er ook bij tijdens de slotworkshop op 23 augustus, dan heb je eind van die maand je contentplan en contentkalender voor Q4 2018 concreet. Dat garandeer ik je.

Het voordeel van de summerschool is dat je in een – voor de meesten – relatief rustige periode, nieuwe kennis kunt opdoen en tegelijk een haalbaar plan op poten zet. De combinatie van elkaar ontmoeten en samen met anderen tijdens de afsluitende workshop sparren en ervaringen uitwisselen maakt dat je sneller en grotere stappen zult zetten.

Het feit dat de meeste van mijn deelnemers in de technische branche werkzaam zijn is voor hen dé toegevoegde waarde zeggen ze.

Zomers aanbod: jij profiteert!

De kosten van deelname aan de summerschool 2018 b2b contentmarketing hou ik bewust laag: 297 euro.

Ik help graag zoveel mogelijk ondernemers en professionals op weg met goede en haalbare contentmarketing. Iedereen heeft daar baat bij, ook ik! Zelf wil ik vlieguren maken als trainer en inspirator contentmarketing, een nieuwe rol voor mij waarmee ik in 2017 ben gestart.

En let op: vroegboekers profiteren van nog meer voordeel:

  • Inschrijving t/m 17 juni (23:59) – 97 euro
  • Inschrijving 18 – 24 juni (23:59) – 197 euro
  • Inschrijving 25 juni – 1 juli (23:59) – 297 euro

Ja, je leest het goed. Als je snel kunt besluiten, betaal je nog veel minder, tot slechts een derde van de toch al lage prijs!

Een programma als de summerschool kan ik ook veel duurder verkopen. Dus profiteer ervan zolang het kan!

De prijzen zijn exclusief btw.

Nog meer overtuiging en inspiratie nodig? Bekijk de video!

 

Dit vinden anderen van mijn aanpak

Ik ben b2b marketeer en geef al enige tijd cursussen, workshops en masterclasses over contentmarketing. Hier lees je daar meer over. De summerschool organiseer ik voor het eerst. Daarvan zijn nog geen reviews, van de andere opleidingen wel. Zoals bijvoorbeeld deze:

“Ik ben me bewust geworden dat ik de content, kennis en ervaring die ik te bieden heb rond ‘mijn’ thema kunststof en innovatie, vaker en beter kan benutten en beter vindbaar kan maken. Saskia heeft me een structuur, tips en tricks aangereikt die mij helpen meer traffic en innovatie te stimuleren.”
Martin van Dord, innovatiecoach NRK

“Mooie Masterclass van Saskia bijgewoond. Waar de oude wereld gaat over boodschappen naar buiten duwen, is content marketing typisch een nieuwe wereld benadering. Het gaat daarbij vooral over inlevingsvermogen in mensen/organisaties die belangrijk voor je zijn en wat zij graag willen weten, waar zij door worden getriggerd. Het gaat niet primair over ‘eet meer van mijn product’, maar over hoe kan ik helpen, hoe kan ik waarde toevoegen? Saskia weet daar inspirerend over te vertellen.”
Jos Lichtenberg, Offroad Innovations

Wil jij ook een haalbaar contentplan?

Het kan echt hoor: in korte tijd bijtanken en opladen om voor Q4 van 2018 een concreet contentplan te maken dat haalbaar voor je is. Hoe je dat aanpakt én realiseert, leer je in de summerschool 2018 b2b contentmarketing. Heb je er zin in? Doe dan mee met de summerschool. We starten op maandag 2 juli en sluiten af met een gezamenlijke slotworkshop op 23 augustus. En: die laatste dag zijn er extra bonussen die ik nog niet verklap.

Bijtanken en opladen en écht met je contentmarketing aan de slag? Klik dan hier onder, tot binnenkort!

Ja, ik wil mijn contentplan maken deze zomer

 

summerschool 2018 b2b contentmarketing

Saskia De Jong
Als marketing- en communicatieadviseur in de b2b ben ik onder de naam DeJong&Verder al sinds 1995 werkzaam. Met het social learning platform EduJong draai ik de rollen om en draag ik jou mijn kennis en ervaring via online cursussen en live bijeenkomsten over hoe je van je kennis waardevolle content maakt.

Leave A Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *